Ungdomsprojekt

söndag 1 juli 2018

Elias ben Salem

Ungdomsprojekt.
Tycker du att projektet är intressant och gärna skulle vilja stödja det är vårt Bankgiro 126-9125 men det går bra också med Swish 123-516 56 75 Skriv gärna från vem pengarna kommer från.

Varje år satsar klubben på något ungdomsprojekt. Det är allt från Skateboardramp till Snöbanespårare.
Torsten Baeckström till vänster bekräftar med ett handslag med John Martinsson att Rotary bidrar med 12.000 kronor för köp av spårutrustning.

Fellingsbro orientering lägger med frivilliga krafter skidspår varje år på Käglan. Med de allt snöfattigare vintrarna behövs ny spårutrustning där man kan hantera snön på annat sätt än tidigare.

Man har själva investerat i en ny snöplog.

Den nya utrustningen är ett paket med snörulle/snövält utrustad med hyvelstål som rakar av topparna och jämnar underlaget innan rullen kommer och preparerar snön. Den passar perfekt till den mindre skoterleden eller till att preparera längdskidspår i både klassisk stil och skate spår.

Fellingsbro orientering gör ett fantastiskt arbete och därför har Fellingsbro Rotaryklubb beslutat att stödja inköpet av ny spårutrustning.